Zbiór zarejestrowanych utworów można by określić jako kwintesencję muzycznych pasji wykonawczyni. Wybór repertuaru jest rezultatem koncertowego doświadczenia i nieustannego sprawdzania się w roli interpretatora, ale też kreatora muzyki. Przedstawione na płycie dzieła niosą za sobą bardzo osobisty arsenał estradowych emocji związanych z uwielbianą przez Renatę Marzec, twórczością J.S.Bacha, zainteresowaniami kulturą hebrajską i iberyjską, inspiracjami literaturą skrzypcową i fortepianową, oraz tym co bliskie wiolonczelowemu dolce contabile - muzyką romatyczną.
Isaac Albeniz ( 1860-1909) 1. Asturias for piano (cello) solo
Eugène Ysaÿe (1858-1931) 2. Sonata d-minor op.27 “Ballada” for violin ( cello in g-minor) solo
Johann Sebastian Bach ( 1685-1750)II Sonata D-major BWV 1028 for viola da gamba (cello) and harpsichord (organ) obligato
3. Adagio
4. Allegro
5. Andante
6. Allegro
Max Bruch (1838-1920) 7. Kol Nidrei for cello and orchestra ( organ)
Camille Saint-Saëns (1835-1921)8. Mon coeur s`ouvre a ta voix – aria from opera Samson and Dalila ( cello and organ)
Nr 1 – opracowanie Renata Marzec
Nr 3, 4, 5, 6, 8 – opracowanie Renata i Radosław Marzec
Nagrania dokonano w Sali Koncertowej im. Prof. Romana Sucheckiego, w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, 14 – 15.11.2015; 02.01.2016
Dr hab. RENATA MARZEC – profesor nadzwyczajny Akademii Muzycznej w imienia Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Jest absolwentką tej uczelni. Studia ukończyła w 1990 roku w klasie wiolonczeli prof. Romana Sucheckiego. Pracę zawodową związała przede wszystkim ze swoją macierzystą uczelnią, w której prowadzi klasę wiolonczeli, zespoły kameralne oraz autorskie wykłady związane z problematyką metodyki nauczania gry na instrumencie.
Działalność koncertowa Renaty Marzec to regularne recitale solowe w kraju i za granicą. Swoje zainteresowania kameralistyką spełniała we współpracy ze znamienitymi instrumentalistami: Dimitrem Sitkowieckim, Jadwigą Kaliszewską, Pawłem Radzińskim, Lechem Bałabanem, Marcinem Sikorskim, Bolesławem Siarkiewiczem, Piotrem Reichertem.
Od kilku lat koncertuje również z mężem organistą, prof. dr. hab. Radosławem Marcem współtworząc duet Cellorganic. Repertuar tego duetu propaguje oryginalne dzieła tworzone na ten skład, autorstwa takich mistrzów IX I XX wieku jak F.Liszt. J.Jongen, M.Dupre oraz twórczość kompozytorów dawnych epok jak J.S.Bach, A.Vivaldi, A.Scarlatti. Duet prezentuje również własne opracowania arcydzieł np. C.Saint-Saensa, G Rossiniego.
Aktywność koncertowa Renaty Marzec obejmuje Międzynarodowe Festiwale Muzyczne organizowane na terenie całego Polski oraz Europy. Więcej na temat artystki: na
stronie Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy