„Missa muta“ – „msza cicha“ - tytuł płyty jak również tytuł ostatniego na płycie utworu - kompozycji jednego z największych propagatorów muzyki sakralnej na instrumenty dęte, żyjącego pod Stuttgartem kompozytora, Berharda Krolla. „Missa muta“ jest myślą przewodnią całego, prezentowanego niniejszym zapisem zbioru utworów – to swoiste skupienie, zaglądanie do wnętrza, refleksja, zamyślenie, czas, przestrzeń, świadomość nieskończoności, małości i wielkości zarazem – wprowadza nas w subtelną przestrzeń prywatną, gdzie w skupieniu i tylko nam właściwą wrażliwością poddajemy się sztuce z jej zmiennością nastrojów i barw. Połączenie tych dwu „królewskich“ instrumentów dętych - organów i waltornii pokazuje nam zarówno ich podobieństwa jak i różnice. Utwory na waltornię solo, bez akompaniamentu – traktują o możliwościach technicznych, jak i specyficznym klimacie jaki waltornia solo swoim brzmieniem, różnicami dynamicznymi, skalą, artykulacją, statecznością czy w końcu szlachetnością brzmienia w „piano“ do „forte“ nas oczarowuje. Większość z prezentowanych utworów to jedyne zapisy tych kompozycji.
Repertuar:
1. Johann Pachelbel (1653-1706) "Canon in D”
2. Sigurd Berge (1972 - ) "Horn-Look"
3. Georg Hoeberg (1872-1950) "Andante for Horn and Organ”
Andres Valero Castells (1973- ) "Las tres Rosas del Cementario de Caro"
4. I. La Infancia , Martin Y Catalina
5. II. Andanzas Y Correrias
6. III. La Muerte de Zalacain
7. IV. Las tres Rosas ; Epitafio
8. Randall E. Faust (1948- ) "Celebration for Horn and Organ”
Charles Marie Widor (1844-1937) "IV Symfonia"
9. I Toccata
10. II Fugue
11. III Andante
12. IV Scherzo
13. V Adagio
14. VI Finale
Bernhard Krol (1920- )"Missa muta" op.55
15. I Miserere
16. II Gratias agimus
17. III Suscipe
18. IVIn mei memoriam
19. VIte